Merhaba arkadaşlar, bir önceki yazımda, çok farklı bir konuya değineceğimden bahsetmiştim. Çok da arayı açmadım ne dersiniz 😀 Bu yazım, özellikle benim gibi ESP32 cihazını kullanıp bir şekilde otomatik güncelleme yapmak isteyenlere yardımcı olacaktır. Aslında yazı içerisinde yabancısı olduğunuz bir çok kavram olabilir, bunların muhtemelen bir çoğuna ilişkin bilgiyi bu yazıda bulamayabilirsiniz. Bu sebeple eğer… Continue reading
Yeniden Buluşma
Evet sevgili Yazılımperver dostlarım, uzun bir aradan sonra tekrar aranıza dönme arifesinde olmaktan çok büyük mutluluk duyuyorum. Yazılacak çok konu var, yazmayı istediğim, paylaşmayı istediğim çok şey var. İnşallah, bundan sonra, bu paylaşımlara devam edeceğiz. Tabi bir süre ara verip geri dönünce bir takım sıkıntılar baş gösterdi. Daha önce bahsettim mi bilmiyorum ama bu sayfayı… Continue reading
Birazcık ara
Sevgili yazılımperver dostlarım ve takipçilerim. Uzunca bir süredir, sizler ile bir araya gelemedik ve ne yazık ki içeriklerim sekteye uğradı. Planlı bir tadilat işi, beklenenden uzun sürünce, üzerine bir de iş koşuşturmacası da eklenince, sizler ile yeni yazılar paylaşamadım. Umarım bu ayrılık çok uzun sürmez, tünelin ucu görünüyor ama sizlerden birazcık daha sabır rica edeceğim. Sonrasında da, inşallah dolu dolu paylaşımlar ile bu arayı kapatırız. O zamana kadar, bol kodlu günler diliyorum.
Excel’e dair güzel bir video
Merhaba sevgili yazılımperver dostlarım. Bu aralar bazı eve tadilat işleri nedeniyle, sitem ile çok ilgilenemedim. Bu sebeple affınıza sığınıyorum. Ama gördüğünüz üzere çok da uzak da kalamadım 🙂 Vuslatımızı bir video paylaşımı ile yapayım istedim. Bu videonun konusu da Excel kullanımı. Eminim bir çoğunuz, Excel’i oldukça sık kullanıyorsunuzdur, en azından benim için durum böyle. Biraz… Continue reading
Haftalık C++ 30 – Nitelikler (“attributes”)
Merhaba arkadaşlar, en son hortlattığım yazımda da bahsettiğim üzere, C++ 11 ile ilgili değinmediğim bir takım kabiliyetlere değinmeye başlıyorum. nitelikler (“attributes”) Bakacağımız özelliklerden ilki nitelik (“attribute”). Bu kabiliyetin temel amacı, kaynak kod içerisine opsiyonel ya da araca özel bir takım bilgiler gömmektir diyebiliriz. Java ve C# geliştiricileri “annotation” dersem, eminim ne demek istediğimi anlarsınız. Burada… Continue reading
Haftalık C++ 29 – QML/C++ Plugin’leri
Evet dostlar, Godot ile ilgili yazıyı bitirdikten sonra hemen QT’ye hızlı bir dönüş yapıyoruz. Hatırlarsanız daha önce QT’de soketlerin kullanımını gösteren uygulamalar geliştirmiştik. Aşağıdaki yazılarda ve Git adresinde bu yazılar/kodları bulabilrsiniz. QT TCP İstemci Uygulaması (BÇOM Serisi – 3) QT TCP Sunucu Uygulaması (BÇOM Serisi – 4) https://github.com/yazilimperver/SimpleMultiplayerGameEngine Daha sonrasında ise QT ve QML kullanımına… Continue reading