SOLID yazılarımızı da bitirdiğimize göre artık biraz C++ a dönüş yapabiliriz. Bu yazımda C++ 20 standardı için önerilen kabiliyetler arasında kendine yer edinmiş, bir kaç yeni kabiliyetten bahsedeceğim. Kısa ve öz bir yazı olacak 🙂 Uzay gemisi operatörü (“<=>”) İlk bahsedeceğim kabiliyet, kimi kaynaklarda “uzay gemisi operatörü” diye adlandırılan ‘<=>’ operatörü. Bunun standart operatör ismi,… Continue reading
Haftalık C++ 21 – Uzay gemisi operatörü “<=>“, std::source_location ve template
SOLID 5 – Bağımlılıkların Ters Çevrilmesi Prensibi
Evet arkadaşlar nihayet SOLID prensiplerinin son halkasına erişmiş bulunmaktayız. SOLID serisi ile ilgili diğer yazılarıma, SOLID prensipleri genel anlamda neye hizmet ediyor için de ilk yazıya aşağıdaki bağlantılardan başvurabilirsiniz: SOLID 1 – Tek Sorumluluk Prensibi SOLID 2 – Açık/Kapalı Prensibi SOLID 3 – “Liskov Substitution” Prensibi SOLID 4 – Arayüz Ayrıştırma Prensibi SOLID 5 –… Continue reading
Begüm’ün Sayılarla Macerası
Ever arkadaşlar, bir süre önce sizlerle oyun motorları ile ilgili aşağıdaki yazıyı paylaşmıştım. https://www.yazilimperver.com/index.php/2019/07/04/oyun-motorlarina-hizli-bir-bakis/ İlk olarak kendimi C++ ve SDL kullanarak SFML’e çok benzeyen bir 2B oyun motoru üzerine çalıştım ve basit bir iki oyun geliştirmiştim. Daha sonra da sizlerle de paylaştığım, ve SDL kullanarak geliştirdiğim bir tetris klonu üzerinde çalışmıştım. Tetris – v2.0 Elbette… Continue reading
C için Kodlama Referans Kılavuzu
Bu yazımda sizler ile internet üzerinde C programlama için kullanılan güncel kodlama kılavuzlarına bakarken denk geldiğim ve hoşuma giden bir referans dokümanı paylaşmak istiyorum. C++ için de kullanılabilecek kodlama standartları ya da kılavuzlarından sadece kısaca bahsedeceğim ama detaylarına girmeyeceğim. Onun ile ilgili ayrı bir yazı yazmayı planlıyorum. Giriş Profesyonel hayatımda uzun süredir C++ programlama dilini… Continue reading
QT Uygulamalarının Konuşlandırılması
Bugün kısa bir bilgilendirme yazısı ile karşınızdayım. Bildiğiniz üzere bir süredir, QT ile ilgili bir çok yazı sizlerle paylaştım ve QT uygulamaları geliştirdik. Uygulamalarımız geliştirdik ve artık bunları kullanarak hedef platformlar üzerinde konuşlandırmak istiyoruz, ne yapmalıyız? Şimdi bu soru, ilk etapta bazılarınıza anlamlı gelmeyebilir. Oluşturduğunuz QT çalıştırılabilir dosyalarını, tıklayarak çalıştırıyor olabilirsiniz. Bunun sebebi, kullandığınız bilgisayarda… Continue reading
Haftalık C++ 20 – Ortaya Karışık Sayılar
Başlığın yeni bir C++ özelliği gibi durmadığının farkındayım, zaten değil 🙂 Ama yeni bazı API’lerden bahsediyor olacağız 😉 Ara sıra, küçük kod parçaları paylaşacağımdan bahsetmiştim. Bu yazı da onlardan birisi olacak ve çok da uzun olmayacak. Öncelikle, yazının çıkış noktasından bahsedeyim isterseniz. Kızım için basit bir oyun tasarlıyordum, oyun temelinde aslında ileri ve geriye doğru… Continue reading