SOLID 3 – Liskov’un Yerine Geçme Prensibi

Umarım çoğunuz en son yazdığımız, QT soket uygulamasına bakabilmişsinizdir. Önümüzdeki dönem, bu kod üzerinde bir takım uygulamalar ve kabiliyetler daha geliştiriyor olacağız. Uzun süredir sizler ile birlikte olamadım, inşallah önümüzdeki dönemde, yazıların sıklığını biraz daha arttırmaya çalışacağım. Açıkçası bir süredir siteye SSL desteği kazandırma işine bakıyorum, bildiğiniz üzere bir süredir Google artık bu desteğe sahip… Continue reading

QT TCP İstemci Uygulaması (BÇOM Serisi – 3)

Evet arkadaşlar BÇOM serisine devam ediyoruz. Serideki diğer yazılara aşağıdan ulaşabilirsiniz: Basit Çoklu Oyuncu Motoru – Snake v2.0 – Giriş QT (BÇOM Serisi – 2) En son yazımda sizlere QT ye ilişkin kısaca bilgi vermeye çalışmıştım. Yazıyı çok uzatmamak adına, açıkçası çalışan bir örnek vermedim. Eğer o yazımı okumadı iseniz, lütfen öncelikle o yazımı okuyunuz…. Continue reading

Haftalık C++ 18 – std::any

Evet arkadaşlar, kurban bayramını fırsat bilerek araya bir yazı daha sıkıştırabildim 🙂 Uzun süredir yazmak istediğim ve std::optional, std::variant ve std::any kabiliyetlerinden sonuncusu olan std::any yazısı ile sizlerle birlikteyim. Bu yazı ile birlikte birbirine benzeyen bu üç kabiliyete de değinmiş olacağınız. Kod paylaşımlarımı takip edenleriniz, aslında bazı kodlarımda std::any kullanımlarını görmüş olduklarını umuyorum. Serinin diğer… Continue reading

SOLID 2 – Açık/Kapalı Prensibi

Merhabalar arkadaşlar, yaz yazılarımıza devam ediyoruz. Bu yazımda bir süre önce başladığım SOLID prensiplerine ilişkin yazı serisinin ikincisini sizler ile paylaşacağım (yazıda sonraki hafta demişim ama bu birkaç ayı buldu, o sebeple kusura bakmayın :)).  İlk yazıya aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda SOLID prensipler genel anlamda neye hizmet ediyor ve genel motivasyon için de ilk… Continue reading

Haftalık C++ 17 – Satır arası değişkenler kod parçası ve tek tanım kuralı

Evet arkadaşlar, QT’ye ilişkin biraz aydınlandıktan sonra, haftalık C++ yazılarımıza, kısa bir kod parçası yazısı ile devam edelim (damarlara C++ zerk etmeye devam :). Bu yazımda C++ 17 ile birlikte gelen Satır Arası Değişkenleri (“inline variables”) kabiliyetinden bahsedeceğim. Bu kabiliyetin de kodunuzu daha okunaklı ve temiz hale getireceğini düşünüyorum açıkçası. Ayrıca sadece başlık dosyalarından oluşan… Continue reading

QT (BÇOM Serisi – 2)

Basit Çoklu Oyun Motoru (BÇOM) serisinin ikinci yazısı ile serüvenimize devam edelim. İlk yazıya aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz: Basit Çoklu Oyuncu Motoru – Snake v2.0 – Giriş Bu yazımı, geliştireceğim uygulamalarda ve yazılarımda bundan sonra sıkça bahsedeceğim QT’ye ayırmak istiyorum. Yazının kapsamı her şeyiyle QT’yi anlatmak değil ki ona zaten bir yazı yetmez, apayrı bir yazı… Continue reading