Oyun Geliştirme – Oyun Döngüleri

Evet arkadaşlar oyun geliştirme ile ilgili ilk yazımızı her oyunun temel taşlarından biri olan oyun döngülerine ayıracağız. Her ne kadar son yıllarda artık tek bir döngü üzerinden dönen oyunlardan ziyade task/thread tabanlı diğer bir deyişle bütün işleri parçalara bölüp bunları bağımsız şekilde çalıştırmaya dayalı yöntemler ortaya çıksa da bütün bunların temeli yine de basit oyun… Continue reading

Musk’ın Yeni Oyuncakları :)

https://www.tesla.com/roadster/assets/loop.mp4 Evet Elon Musk son oyuncaklarını bir kaç gün önce tanıttı. Aslında tanıtımın ana konukları Tesla Semi olarak adlandırılan tırlar olsa da daha sonradan asıl solistin yeni Tesla Roadster olduğu ortaya çıktı. Biz daha elektrikli mi dizel mi benzinli mi yeri araba yapalım diye konuşa duralım, Elon, elektrikli tırı yapmış görünüyor ve öyle böyle değil…. Continue reading

ClipX

Daha önce clipart yöneticisi bir uygulama kullanmadı iseniz. Bu programdan çok hoşlanacaksınız. En son Ctrl +C ile kopyaladığınız şeyleri görmek, bunlar arasından seçim yapmak nasıl olurdu 🙂 Aslına bakarsanız Google’dan kısa bir arama bir çok benzeri uygulamanın olduğunu görebilirsiniz, hatta daha fazla yetenekleri olan birden fazla ürün var. Yazının sonunda bazı karşılaştırmaları ekledim. Benim için… Continue reading

Oyun geliştirme yazıları – Giriş

Evet arkadaşlar uzun süredir aklımda olan yeni bir yazı dizisinin arefesindeyiz. Bu yazı ile birlikte oyun geliştirme konusuna giriş yapmış oluyoruz. Bundan sonraki yazılarımın bir kısmı bu konu ile ilgili olacak. Evet oyun geliştirme aslında benim bu sektördeki ilk göz ağrım ve her zaman da hobi olarak devam ettirmeye çalıştığım bir konu. İnşallah bu yazılar… Continue reading